Kaapstad

19 oktober 2015 - Cape Town, Zuid-Afrika

Zaterdag zijn we vanuit Stellenbosch (waar we vrijdag een wijnroute hebben gereden en een wijnproeverij hebben gehad bij één van de vele wijboerderijen) naar Kaapstad gereden. We konden daar binnen 55min heen rijden maar we zijn helemaal via de kust naar beneden gereden en daarna weer terug omhoog. Het is waarschijnlijk de mooiste kustroute van de hele wereld. Onderweg een hele grote groep mannen zien vissen, voor het hele dorp. De vis werd daarna netjes verdeeld.
We kwamen langs een strand met een kolonie pinguïns. Daarna langs Kaap de goede hoop(we dachten dat het daar zou spoken maar het was prachtig weer) en zo weer naar boven naar Kaapstad.
Die avond gezellig in een kroeg met Zuid Afrikanen de rugby wedstrijd gekeken; Zuid Afrika tegen Wales.
Zondag zijn we naar Robbeneiland geweest. Rond  geleid door een vroegere gevangen. Dat was erg interessant. Daar hebben we de cel van Nelson Mandela gezien waar hij 18 jaar(!) in heeft gezeten.
Meteen door naar de tafelberg!! Met de kabelbaan.. we konden lopen (2,5 uur) maar we hebben vakantie dus toch maar voor de kabelbaan gekozen. Wat een mooi uitzicht op kaapstad vanaf zo hoog!
S avonds gegeten in de Waterfront..de haven van Kaapstad.
Vanmorgen daar nog even geshopt en door naar ons laatste hotel van deze vakantie..(ook in Kaapstad maar dan aan het strand)
Toen we in dit hotel aankwamen kregen we eerst een rondleiding door dit in Oud Engelse-style hotel. Daarna werden we naar de kamer gebracht. Jee wat mooie kamer.. MAAR waar blijven de koffers??? Daar kwam het meisje weer aan die ons de kamer had gewezen.. Ze had een GROOT probleem zei ze.. Dit was onze kamer niet.. Aaaahh en het was nog wel zo mooi!!! Ze had een betere zei ze. We kregen een upgrade! Nou wat voor kamer we toen kregen!! Zoo mooi en zo groot!! Echt geweldig! Een slaapkamer, een tussenkamer een grote badkamer en 3 balkons!! Hier gaan wij het wel volhouden! Nu 3 dagren zon,zee en niets.. even bijkomen van een mooie vakantie in Zuid Afrika. En donderdag weer richtig huis.. :(

1. Pa en ma:
    19 oktober 2015
    jullie hebben werkelijk een schitterende vakantie gehad. Denk totaal anders dan dat jullie tot heden gehad hebben. Nu geniet van de dagen zon en rust en we zien jullie vrijdag wel weer. hoop dat jullie nu wel op de geplande stoelen zitten op de terugvlucht.
  2. Stina Volker, Atuu Travel:
    19 oktober 2015
    Indrukwekkend he, Robben Eiland. Kippevel bij het zien van die cel. Ik schrok echt even, toen ik las van dat grote probleem. Net als jullie denk ik. Ik keek naar die laatste foto en dacht, het zal toch niet waar zijn, dat dat hun kamer is? ;-) Maar het is dus juist super. Helemaal leuk!! Hele fijne stranddagen gewenst!!
  3. Esther:
    19 oktober 2015
    Wat hebben jullie veel mooie dingen gezien!!! En hele mooie foto's!!! En wel jammer van die kleine kamer!! Geniet er nog maar even van!!
  4. Sjak:
    21 oktober 2015
    Wat? Zit het er nu al weer bijna op? Dat gaat snel zeg, maar jullie hebben volgens mij ook weer zoveel mooie dingen gezien!
    Geniet er nog maar even heel goed van!